Khamis, 9 Julai 2015

Keburukan Melancap atau Onani

Melancap atau nama saintifiknya onani merupakan perkara yang biasa dilakukan oleh seseorang semasa melalui alam remaja. Jika kita katakan rokok boleh menyebabkan kita ketagih dan membawa keburukan, sama lah seperti senario ini. Melancap atau onani boleh menyebabkan ketagih dan memberi kesan yang buruk. Kali ini admin akan cuba menceritakan sedikit bagaimana perempuan dan lelaki melancap, sekaligus menyenaraikan keberukanya. Jom terjah.


Lelaki melancap.
Istilah melancap bagi lelaki adalah mengeluarkan air mani dengan senaja melalui tanggan, atau dalam kata mudah memuaskan nafsu sendiri. Caranya mengoyang kemaluan dengan tangan sehinga keluar air mani. Namun dalam dunia yang cangih ini, melancap boleh muncul dalam pelbagai bentuk (sex toy).

Perempuan melancap.
Istilah sama, mengeluarkan mani dengan senaja dengan tangan. Caranya mengosok biji kelentik, kerana ransangan tertumpu pada bahagian tersebut, namun ada yang memasukan jari atau sex toys ke dalam faraj, untuk mendapat kepuasan yang maksimun.

Keburukanya.

Berat badan bertambah.
Wanita lesbian atau wanita yang kuat melancap akan lebih banyak menyimpan bendalir badan dan menyebabkan masalah berat badan berlebihan. Ini adalah kerana rangsangan seks, yang tertumpu pada kawasan kelentit, melemahkan buah pinggang akibat rangsangan yang berlebihan dan mengurangkan keupayaannya untuk menuras bendalir badan.

Letih dan lesu
Semasa melancap, lelaki dan perempuan mungunakan banyak tenaga, tubuh mereka memerlukan banyak sumber untuk tubuh berfungsi pada tahap normal, ini akan menyebabkan tubuh dipaksa bekerja lebih masa, jadi orang yang kuat melancap akan senantiasa keletihan dan lesu. Sebab itu kebanyakan orang melakukan seks pada malam hari, kerana malam konsepnya tidur untuk rehatkan minda dan tubuh.

Mati pucuk.
Tindakan lelaki memuaskan nafsu dengan cara onani, oral seks atau melakukan hubungan songsang sebenarnya mengundang padah dan kesengsaraan berbanding kenikmatan sementara. Sebenarnya onani merosakkan urat saraf.  Tangan yang kasar menarik kulit atas dan bawah, menyebabkan struktur kulit longgar atau kendur. Selain itu onani yang terlalu kerap dalam sehari juga menyebabkan foktor mati pucuk tinggi.

Kelihatan lebih tua.
Ada yang menyatakan melancapkan seseorang akan mudah kelihatan tua, lelaki akan cepat bongkok pada awal 30an. Perempuan pula akan timbul kedut pada wajah dengan cepat pada usia 28an. Namun ini semua adalah fakta sahaja. Tidak tahu sejauh mana kebenaranya.

Penyakit kemurungan.
Untuk mengetahui maklumat penyakit ini sila klik sini. Dalam konsep ini. Individu akan mengasingkan diri untuk melakukan onani, supaya orang tidak tahu.


Jika anda mempunyai maklumat atau untuk membetulkan artikel ini, sila komen di ruangan bawah. 
<SILA SHARE> TQ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan