Khamis, 21 Mei 2015

Mati Pucuk dan Lemah Tenaga Batin.( Punca dan Tanda, Mati Pucuk, Lemah Tenaga Batin.)

Mati pucuk adalah situasi apabila zakar tidak berupaya keras atau dalam kata mudahnya tidak mampu memuaskan batin pasanganya. Terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan mati pucuk, sebagai seorang lelaki anda harus cakna dalam penyakit ini walaupun tidak mendatangkan maut. Sebelum admin memberitahu faktor-faktor mati pucuk, eloklah admin terangkan beberapa tanda mati pucuk yang anda perlu tahu.



Tanda Mati Pucuk.

  1. Zakar langsung tidak mampu menegang. Ini merupakan mati pucuk yang paling teruk. Biasanya berlaku 1 dalam 100 orang lelaki. Tahap ini merupakan paling ditakuti oleh lelaki.
  2. Zakar lembik dan tidak mampu memuaskan pasangan. Air mani akan terkeluar sebelum melakukan apa-apa. Kebiasanya berlaku pada orang yang sudah lanjut usia (tua). Boleh berlaku juga pada golongan muda dan ini dikaitkan dengan faktor pemakanan dan gaya hidup seseorang.
  3. Zakar mampu menegang dan memuaskan pasangan, namun air mani tidak keluar ataupun keluar dalam jumlah yang amat sedikit. Ini juga merupakan mati pucuk, tetapi lebih dikategorikan sebagai lemah tenaga batin.
Punca-punca Mati Pucuk.

1. Kesihatan kardiovaskular.
Aterosklerosis dan penyakit vaskular periferal boleh menjejaskan banyak sistem dalam badan. Ada kalanya ia boleh terjadi daripada kesan sampingan ubat-ubatan.Oleh itu anda harus berhati-hati ketika memilih ubat. Kencing manis atau buah pinggang tidak berfungsi juga boleh menyebabkan masalah ini berlaku.

2.  Obesiti.
Berat badan yang berlebihan boleh menjejaskan banyak fungsi tubuh, termasuk rangsangan seksual. Terlalu banyak lemak badan juga boleh menjejaskan stamina seorang lelaki, peredaran darah juga akan tergangu.

3. Kerap onani.
Sebenarnya onani merosakkan urat saraf dan ini banyakberlaku kepada remaja. Apabila melakukan onani, tangan yang kasar menarik kulit atas dan bawah dan ini menyebabkan struktur kulit longgar atau kendur. Onani yang kerap dan sejak dari kecil atau remaja menyebabkan masalah mati pucuk.


4. Penggunaan Rokok, dadah dan alkohol.
Bahan-bahan kimia yang terdapat dalam rokok tembakau serta alkohol dan dadah rekreasi, mengganggu proses fisiologi yang kompleks yang diperlukan untuk mencetuskan ketegangan zakar.

5. Penyakit mental seperti kemurungan dan kebimbangan.

6. Kecederaan pada otak dan saraf tunjang.

7.  Masalah hormon seperti kekurangan paras testosterone yang rendah.

8.  Kegagalan hati dan buah pinggang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan