Khamis, 28 Januari 2016

Cara Tukar Coil dan Bersihkan Kanger Subox Mini Kit

Kebiasaanya Kanger Subox Mini Kit di datangkan dengan OCC dan RDA. Pada hari ini admin akan berkongsikan cara membersihkan dan setup kembali RDA. Kebiasaanya ia perlu dibersihkan apabila kapas sudah hangit atau coil sudah tidah boleh digunakan lagi. Pengunaan RDA sebernaya memberi lebih kepuasaan kepada kaki vape berbanding OCC. Cuma perlu dibersihkan dalam 3 hari sekali, bergantung diatas pengunaan.
Cara pertama adalah membuka keseluruhan bahagian tank. Rendam kan bahagian tersebut dalam air suam, supaya jika anda ingin menukar perisa lain, perisa lama tidak akan terasa. 

Seterusnya boleh mula membuat coil baru, biasanya 5 atau 6 lilitan.boleh tgk video seperti dibawah.
Kemudian pasangkan coil betul-betul diruang tengah udara. Tidak terlalu atas dan bawah. Selepas itu boleh periksa coil berfungsi atau tidak dengang butang on off dalam 5 saat.

Apabila sudah berfungsi dengan baik, potong kapas, jngn terlalu tebal. Pastikan kapas medah digerakan apabila sudah dimasukan, potong sedikit kapas tersebut, jngn terlalu pnjang dan pendek kapas tersebut. Kapas yang terlalu banyak menyebabkan cecair susah nak masuk dan menyebabkan kapas cepat hangit. Kapas yang terlalu sikit akan menyebabkan cecair anda cepat habis dan mengalir keluar. Kemudian boleh ikut dalam video tersebut.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan