Khamis, 21 Mei 2015

Tanda Hamil, Tanda Awal kehamilan

Haid sahih lewat sebab saya ni haid tetap 
Badan asyik berangin sahaja 
Selalu rasa seram sejuk, tidak boleh langsung kena air sejuk 
Demam-demam, batuk-batuk dan selsema.
Badan memang penat dan lemah sahaja.


Demam tiba-tiba dan puting rasa pedih bila anak menyusu.
Lidah rasa pahit dan tidak ada selera makan.
Rasa pemalas sangat-sangat.
Sakit pinggang yang amat. Serba tidak kena. Apabila sepatutnya datang haid, sakit perut sangat.
Saya tidak boleh makan nasi. Jika makan, saya akan muntah
Saya dan suami demam serentak.
Tekak rasa tidak selesa.
Selera makan yang melampau
Rasa sakit berdenyut pada rahim. Mula rasa sakit yang sepatutnya jadi hari kedua haid
Ada brown spotting (implantation bleeding)
Seminggu sebelum period saya sudah rasa perut tegang, payudara sakit di bahagian puting dan berdenyut-denyut di sekitarnya
Badan rasa panas.
Banyak air liur. Sering berludah
Kulit berminyak dan berjerawat. Saya jadi sangat sensitif tidak bertempat
Tidak boleh tengok skrin laptop lama-lama, pening kepala dan rasa hendak muntah
Banyak keputihan yang keluar, kemudian rasa pening macam hendak pitam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan