Rabu, 1 Julai 2015

Cara Bayar ASB Loan Guna CIMB Click

Bagi yang belum ada CIMB Click boleh tengok cara daftar dekat sini. Perkhidmatan akan di kenakan bayaran rm 0.21 jika anda membuat loan bawah CIMB. Cas tambahan akan dikenakan jika loan ASB anda bukan bawah CIMB.


1. Buka link CIMB, https://www.cimbclicks.com.my/ . Login seperti biasa. Kemudian klik pada transfer. Anda akan diberi pilihan samada untuk transfer ke akaun CIMB atau bank lain. Admin pilih akaun CIMB. Hasilnya seperti dibawah.


2. Isikan maklumat selengkapnya. Seperti di bawah, kemudian tekan submit.





3. Selepas itu maklumat pembayaran akan terpapar, sila semak adakah semua betul. Seperti nama, jumlah dan sebagainya seperti di bawah.




4. Setelah yakin semuanya betul, klik pada Request via untuk mendapatkan tac, kemudian pilih TAC on SMS.  Tunggu sehinga pihak CIMB menhatar msj kepada anda. Kemudian masukan seperti dibawah.





5. Kemudian klik pada Confirm, anda telah berjaya membayar ASB loan anda. Lihat seperti dibawah. Sms menyatakan berjayanya transaksi akan dihantar kepada anda dan nombor telefon yang anda masukan di langkah no 2.





Mudah bukan, tapi awas jangan lupa singout dan pastikan semua maklumat betul sebelum confirm. Selamat mencuba, jangan lupa follow blog admin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan