Isnin, 10 Ogos 2015

Tukar Sim Kad Lama ke Umobile.

Awal bulan 8.2015 umobile mengila dengan menawarkan 1gb free setiap sebulan sepanjang tahun. Jadi admin pun cuba lah pakai sim ni. Memang berbaloi guna kerana mampu jimat denganya. Internet free sebulan 1gb, pangilan percuma ke sama umobile. Jimat bukan, akhirnya admin membuat keputusan untuk menukarkan nombor maxis ke umobile. Maksudnya no maxis lama kekal tetapi bertukar rangkaian ke umobile. Jom kita lihat caranya.


1.Buka link umobile.
Sila klik sini untuk terus ke protal pertukaran.  Klik pada perkataan tukar sekarang.


2. Isikan maklumat yang lengkap. Kemudian tekan seterusnya.

Jika anda mempunyai maklumat atau untuk membetulkan artikel ini, sila komen di ruangan bawah. 
<SILA SHARE> TQ

76 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Nak tunggu msj pengesahan petukaran tu barapa lama admin

    BalasPadam
    Balasan
    1. x lama pun sir....knp yea,blm dpt buat ke

      Padam
    2. Tukar digi ke u moblile mcm mane ye yg paling senang

      Padam
    3. Assalamualaikum sir, kalau kita nk tukar yg free tu mcm mana ya.?? Xnk yg bayar bulan2 nk yg kita boleh langgan setiap bulan rm30 yg internet unlimited tu mcm mana ya.?? Harap balas sir..

      Padam
    4. macam mana nak tukar towewow ke u mobile?

      Padam
  3. Salam Admin..nak tanya kredit dalam telefon akan hilang kalau tukar telco maxis ke u mobile?

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy x pasti sbb masa sy buat x de kredit.tp habiskan lah dulu kredit.pless follow me

      Padam
    2. my friend tell me credit x akan hilang..

      Padam
    3. nak tukar digi ke umobile cam mana bos

      Padam
  4. Salam admin..nak tanya,saya da pakai kad sim u mobile,tapi kad sim tu patah/rosak so saya beli kad sim baru...tapi saya nak nombor lama...macam mana caranya???

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuan boleh pergi mana2 center umobile..bawak ic.nnt dia akan bg sim baru y nombor lama tuan itu.tp jngn terlalu lama.sila follow sy

      Padam
  5. Salam admin.. Sy nk tukar digi ke umobile. Boleh tolong tak . Nk tukar dgn cara sms atau online. Sbub nak pegi kedai jauh. Mohon blas sir

    BalasPadam
    Balasan
    1. Miss boleh ikut mana2 cara. Antara sms atau online, berdasarkan keselesaan miss.sila follow

      Padam
  6. Kalau pegi center kne byr cas tukar line ke ...

    BalasPadam
  7. Kalau pegi center kne byr cas tukar line ke ...

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. maaf nk bertanya...skg ni sy pkai digi prepaid(didaftarkan ats nama org lain)..jd sy nk bertukar ke umobile prepaid,sim umobile dh beli (daftar ats nama sy)...sy nk gna sim umobile baru dgn mngekalkan no digi lama,,,bleh ke sy nk buat pertukaran melaui online??????

    BalasPadam
  10. Salam admin nak tya sim serial number cmna nak cari? Sbb kad somkad saya yg lama tu dah terbuang.. dia ada kat sim kad je

    BalasPadam
  11. Admin dah nak masuk 3hari ni xdpt lagi mesej pengesahan.. dah g center dah haritu ..cmnq ek ni

    BalasPadam
  12. Admin sekarang sy pkai maxis nak tukar u mobile ni boleh ke sy pkai no yg sma tp pelan umobile

    BalasPadam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Salam admin saya dah ada no u mobile dan maxis so saya nak tukar no maxis tuhh ke plan u mobile boleh ke..no umobile saya tak nak guna

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh. Tapi pastikan serial number umobile tu ada lagi dekat kad oren tuh. Baru boleh proceed

      Padam
    2. Sim maxis saya 3g..kalau saya tukar ke pelan u mobile adakah dia akan jadi sim 4g..?

      Padam
  15. kalau nak kekalkan no celcom tapi tukar plan umobile pergi kat center kena bayar berapa ?

    BalasPadam
  16. Nak tanya klo nk tukar plan dri maxis ke umobile prepaid blh ke atau pown hanya blh tukar ke umobile postpaid

    BalasPadam
  17. admin .. kalau saya dapat msg pengesahan tapi lambat notify .. apa perlu saya buat.. kene register balik ke macam mana?

    BalasPadam
  18. haa...situasi ak sama mcm ko...apa nak kene buat ni?? tp xde lambat reply YES, lagi 1 jam lebih tamat tempoh utk reply YES tu...macam mana ye??????

    BalasPadam
  19. saya penguna maxis. baki saya masih aktif dlm maxis smentera utk mnunggu utk trima dan bls msj pgesahan dari umobile utk tukar perkhidmatan. tapi saya dah gune SOS topap maxis. adakah ianya akn effect kpda proses pnukaran line trsebut?

    BalasPadam
  20. saya cuba nak tukar sekarang tapi kenapa takde ye button tukar sekarang ?

    BalasPadam
  21. Saya dah tukar dari tunetalk ke u mobile.. Saya ambil plan P38 (rm38/bulan) tapi kenapa bill jd rm83 lebih? Saya patut buat report ke macam mana?

    BalasPadam
  22. Saya dah tukar dari tunetalk ke u mobile.. Saya ambil plan P38 (rm38/bulan) tapi kenapa bill jd rm83 lebih? Saya patut buat report ke macam mana?

    BalasPadam
  23. Saya dr umobile nak tukar ke maxis .. mesej pengesahan dah reply tp still nmber umobile blm maxis sbb org yg sy g tkr tu kata kena tunggu umobile xde line lngsung bru msukkan sim maxis tp.. dah dkt 3 jam tunggu msih sama jgk .. macam mna tu ye nak kena dftr blik ke cmna?

    BalasPadam
  24. Kalau da tukar dri celcom ke umobile, pastu ttiba line umobile slow kt rumah. Boleh tukar balik tak ahahah

    BalasPadam
  25. Saya baru tukar tadi . Tp on simcard yg dia bru ni. Xde network la xtahu nak buat macam mane. Bantu saya

    BalasPadam
  26. sim kad dpt baru ke paiai sim lame

    BalasPadam
  27. Kalau nk tukar dari maxis ke umobile tapi nk pakai no sama boleh ke

    BalasPadam
  28. Admin mcm saya ni dah beli dah no umobile n nk tukarkn no lama celcom ke u mobile cuma saya nk pastikan. Kalau dah beli plan umobile n then nk tukar dri no celcom ke umobile plan yg dah beli tu dia still ade lagi x ke kene beli plan baru

    BalasPadam
  29. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya ada pakai u mobile gx50,tp line x berapa ok kat tmpt kerja saya..ckp laju&pantas..saya nak tukar balik ke P48..tp x bleh sebab kena daftar balik dan pilih no u mobile baru..tp saya x mahu sebab saya nak pakai no maxis lama saya..cmna nak buat ye..kena p ke tmpt u mobile semula ke kata nak tukar ke P48

      Padam
  30. Salam, saya dah ade no umobile tapi pkai plan prepaid, mcmmane ye nak tukar ke postpaid gx50..??

    BalasPadam
  31. Salam..saya nak tnya,nk tukar nom maxis ke umobile mcm mna..

    BalasPadam
  32. yup..saya pun nak tukar maxis ke umobile ..dah tak thn telan duit..macmna ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sy g center tukar kt sana..tp msg pngshn x dpt2 lg huhuhu

      Padam
  33. Saya dh tukar maxis ke umobile tp smpi skrg msg pngshan x dpt2 lg...tolong bantu

    BalasPadam
  34. Salam admin, saya nak tukar celcom ke umobile online.bahagian sim serial no tu nak isi apa sedangkan saya belum ada simkad umobile lagi. kita kena beli sim kad u mobile kt kedai dulu ke camne?

    BalasPadam
  35. Assalamualaikum min. Sy tukar telco dari one xox ke umobile. No one xox tu bkn atas ic saya tapi daftar umobile pakai ic saya. Dh terminate one xox tapi bila masuk sim umobile mmg xjadi apa apa. Macam mana ye

    BalasPadam
  36. Dh buat tp x jadi2 tolong pm bantu

    BalasPadam
  37. Kalau direject kena call umobile tu ke?

    BalasPadam
  38. Semalam sy tukar xox ke umobile tp xox masih belum hamtar masej utk batalkan.berapa lama masa yg perlu sy tunggu

    BalasPadam
  39. biasanya kalau tukar nombor digi ke umobile ambik masa berapa lama ye

    BalasPadam
  40. Dh try buat tp x boleh...kena call umobile ke

    BalasPadam
  41. Sya guna maxis prepaid nak tukar ke umobile...tapi sampai sekarang tak dapat tukar...dah sebulan lebih dah ini..Alasan reject dari maxis..number no in service...pelik..byk kali umobile buat request...tapi saya dah buat aduan kepada MCMC...

    BalasPadam
  42. sy guna digi prepaid nk tukar ke umobile postpaid..tpi nmbr dgi sy atas nama kwn sy..klu sy nk tukr nmbr lama ke plan umobile boleh ke?

    BalasPadam
  43. nak tanya kalau pergi ke centre kalau nak tukar berapa anggaran
    bayaran ye?

    BalasPadam
  44. Saya nak tukar dari happy ke umobile
    Tapi nak pakai no sama boleh ke

    BalasPadam
  45. Kalau nombor lama yang dah luput talian boleh tukar kea u mobile tak??????

    Kalau sim hak milik orang lain boleh tak tukar kat u mobile letak nama sendiri boleh x????? Sim orang sedekah dya ada lebih kat sim....

    BalasPadam
  46. Sya dah lama guna maxis tp sya nk tukar ke u mobile tp tk boleh sebab no siri kad prepaid dah hilang bagai mna tuan

    BalasPadam
  47. Saya baru tukar Celcom ke u mobile,guna no Celcom lama.celcom beritahu dalam proses.so berapa lama proses tu.dari 2.30pm sekarang dh 9.40pm.sabar je lah.

    BalasPadam
  48. kalau tukar maxis ke umobile brape lame mase utk aktif ye..??

    BalasPadam
  49. Dari mana ya nk dapatkan MNP code? Thank you

    BalasPadam
  50. Macam mna sya nk tukar tonewow ke umobile..sblm guna umobile..so sya nk tukar balik ke umobile

    BalasPadam
  51. Nak Tanya kalau saya tukar plan celcom ke u mobile simcàrd terus tukar masuk fon ke tunggu info dari celcom.ke macam mana admin

    BalasPadam
  52. Cara nak aktif umobile nombor lama hampir 3 bulan tidak aktif,cip simkad saja yg ada?

    BalasPadam
  53. Saya nl tukar digi ke u mobile kalau boleh wassp saya 01164438816

    BalasPadam
  54. Ingin menukar no baru ke no lama

    BalasPadam
  55. Iya karna no lam sudah terblokir

    BalasPadam
  56. Cara nak tukar no lama celcom ke no baru umubile

    BalasPadam
  57. Nk tny berapa lama ambil masa ye tukar maxis ke umobile.. Sy dh 2hari xboleh lg.. Msg dh dpt.. Dh reply pun

    BalasPadam
  58. Macm mana nk.tukr simkad maxos ke.umobile yeaaa....
    Tolongg sya sayang sngt nombor ni

    BalasPadam